• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Uc ansökning via Lendo

H

Hjälp.

Gäst
Poäng: 0
jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på. Om man har ett kredit betyg på säg 15% och gör en ansökan genom lendo som bara ska ta en förfrågan varför ökar betyget varje gång en bank kollar på uc?

Jag gjorde en ansökan genom lendo och när sista banken kollade så ökade betyget 6%
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
376
Poäng
517
jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på. Om man har ett kredit betyg på säg 15% och gör en ansökan genom lendo som bara ska ta en förfrågan varför ökar betyget varje gång en bank kollar på uc?

Jag gjorde en ansökan genom lendo och när sista banken kollade så ökade betyget 6%
Undrar detsamma!! Så vilseledande när de säger en UC och så går bankerna och tar Bisnode och Creditsafe också? Så fungerade det inte med den Advisa i somras
 
H

Hjälp.

Gäst
Poäng: 0
Dom tog även bisnode på mig också, väldigt märkligt när dom säger att enbart en Uc registreras.

Undrar om betyget blir som det står på den sista omfrågande kopian dom tagit eller om det går ner sen igen som det var på den första?
 

Dunkey

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
7 April 2015
Meddelanden
104
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Det är bara en UC som registreras. Du själv ser dock alla som har tittat. UC betyget visar innan en förfrågan tas. Efter en förfrågan så får man ett nytt betyg.
Det ska inte ha någon betydelse hur många banker som tittar om man söker via en låneförmedlare via Lendo
 
H

Hjälp.

Gäst
Poäng: 0
Det är bara en UC som registreras. Du själv ser dock alla som har tittat. UC betyget visar innan en förfrågan tas. Efter en förfrågan så får man ett nytt betyg.
Det ska inte ha någon betydelse hur många banker som tittar om man söker via en låneförmedlare via Lendo

Jag förstår att man får högre när det tas en uc. Men att den ökar hela tiden för varje omfrågande kopia tycker jag är konstigt? Det började på 12.50, när en annan bank kollade visade den 13,40 sen 15 osv upp till 19%
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
jag har en fråga som jag hoppas någon kan svara på. Om man har ett kredit betyg på säg 15% och gör en ansökan genom lendo som bara ska ta en förfrågan varför ökar betyget varje gång en bank kollar på uc?

Jag gjorde en ansökan genom lendo och när sista banken kollade så ökade betyget 6%
De
Jag förstår att man får högre när det tas en uc. Men att den ökar hela tiden för varje omfrågande kopia tycker jag är konstigt? Det började på 12.50, när en annan bank kollade visade den 13,40 sen 15 osv upp till 19%
så ska det inte vara. Dock kan olika banker få olika % på dig, beroende på hur samarbetsvilliga de är med UC samt hur omfattande UC de beställer. Ju sämre samarbete och mindre UC de väljer brukar ge bättre betyg, dvs färre uppgifter om dig finns med.

De som kollar sist brukar vara storbanker och de har bra samarbete med UC och tar störst UC ff, därmed blir betyget högst också.
 

Zaz

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
3 Januari 2019
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Kollade min senaste samlingslån och då såg det ut så här

BN: 11.8%
Resurs: 11.13%
TF bank: 11.8%
Big bank: 11.1%
Marginalen: 11.1%
Nordnet: 11.1%
Advisa: 3.34% (??)
Komplett 11.83%
Lendo: 2.6% (? )
Ledify: 11.11%
Instabank: 10.55%
Collector: 11.1%
Ica: 9.81%
Entercard: 11.1%
Santander: 11.1%
Medmera: 11.1%


Sen även ett gäng där det inte syns någon risk alls på hela UCn..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp